حضور کارخانه نوآوری همآوا در نمایشگاه اینوتکس ۱۴۰۴ نمایشگاه بینالمللی نوآوری و فناوری (INOTEX 2025) بار دیگر بستری فعال برای تعامل و تبادل بین اجزای مختلف زیستبوم نوآوری کشور فراهم…
حضور کارخانه نوآوری همآوا در نمایشگاه اینوتکس ۱۴۰۴ نمایشگاه بینالمللی نوآوری و فناوری (INOTEX 2025) بار دیگر بستری فعال برای تعامل و تبادل بین اجزای مختلف زیستبوم نوآوری کشور فراهم…
tor #11366 چهارمین نشست سراسری کارخانههای نوآوری کشور، اینبار با میزبانی کارخانه نوآوری کرمانشاه و با حضور دکتر حسین افشین، معاون علمی و فناوری رئیسجمهور، دکتر صدریمهر و جمعی از…
توسعه زیستبوم نوآوری در کشور با همآوا کارخانه نوآوری همآوا سومین شعبه خود را با نام «زاویه شیراز» در برج فناوری پارک علم و فناوری فارس افتتاح کرد. این فضای…
به گزارش روابط عمومی گروه صنعتی ایران ترانسفو، قرارداد مشاوره و راهبری احداث نخستین کارخانه نوآوری برق، انرژیهای تجدیدپذیر و ICT در زنجان، به امضای مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو…
حسین افشین در جمع مدیران کارخانههای نوآوری اعلام کرد: کارخانههای نوآوری که بهرهبردارشان بخش خصوصی است، با ارائه برنامه شفاف و اجرایی، از حمایتهای معاونت علمی از کارخانههای نوآوری بهرهمند…
در دنیای استارتاپها، بزرگترین چالش این است که آیا مسئله و ایده که در ذهن داریم واقعاً مورد نیاز مشتریان است یا خیر. بسیاری از کارآفرینان بدون بررسی کافی، زمان…
همآوا با افتخار اعلام میکند که استارتاپ ویپان، فعال در حوزه ارائه خدمات برق و الکتریکی در محل، موفق به جذب سرمایه از یک گروه سرمایهگذار فرشته شد. در شرایط…
شتابدهندهها (Accelerators) بهعنوان یکی از اجزای اصلی اکوسیستم نوآوری، مسیری سریعتر و دقیقتر برای تیمها و استارتاپها فراهم میکنند تا ایدههای خود را به محصولات، خدمات یا حتی شرکتهای بزرگ تبدیل کنند. شتابدهندهها به شرکتهای نوپا و استارتاپ ها کمک میکنند در یک بازه زمانی کوتاه (معمولاً ۳ تا ۶ ماه) بهسرعت رشد کنند. این برنامهها معمولاً شامل آموزش، منتورینگ، دسترسی به شبکه سرمایهگذاران و منابع، و فضای کار هستند. هدف شتابدهنده این است که مراحل اولیه رشد یک استارتاپ را تسریع کند و آن را آماده ورود به بازار یا جذب سرمایه کند.
چرخه هایپ گارتنر (Gartner Hype Cycle) براى نشان دادن مراحل حیات یک فناوری نوظهور مثل هوش مصنوعى بلاک چین و غیره است. این منحنى از لحظه تولد تا بلوغ و در نهایت کاربردى شدن و پذیرش گسترده یک تکنولوژی را بررسى مى کنه. چرخه هایپ ابزاری است که توسط یک شرکت مشاوره اى و تحقیقات فناورى اطلاعات به نام «گارتنر» ایجاد شده است. این چرخه دارای ۵ مرحله یا فاز اصلی می باشد.