راهکارهای جایگزین سیستم وام‌دهی سنتی

شیوع ویروس کرونا با همه‌ی ترس‌ها، دردها و مشکلاتی که دارد آی‌فینک را بر آن داشت تا به گونه‌ای دیگر به این شرایط بنگرد. شاید این نگرش در ابتدا به دلیل فشار کار و پیگیری روند برنامه بود اما در ادامه تبدیل به فرآیندی شد که ما را از همه مجزا می‌کرد. فرآیندی که نه تنها توانستیم در آن برنامه‌های دوره شکل‌دهی را ۱۰۰ درصد ادامه دهیم بلکه به حل دغدغه‌های مردم کشور نیز بپردازیم.

ما بر اساس تخصصمان در پی حل مسائل بانکی و مالی کشور هستیم که با توجه به شرایط حال حاضر، مسأله لندتک را انتخاب نموده‌ایم. لندتک یا همان فناوری وام‌دهی مسأله مورد نظر ما در این روزهای پر چالش است. این روزها که نرخ تورم در حال افزایش بوده و سطح درآمد مردم پاسخگوی افزایش هزینه‌ها نیست؛ یکی از راهکارهای موجود که افراد بسیاری در پی آن هستند، اخذ وام است. اما گرفتن وام نیز گاهی شرایط را دشوارتر می‌کند. از مشکلات ابتدایی دریافت آن گرفته تا نرخ‌ها و جریمه‌های گزاف ناشی از آن که مدت‌ها است زنگ خطر را به هشدار درآورده و قشر آسیب‌پذیر جامعه را دچار مشکلات بیشتری کرده‌است.

این در حالی است که فینتک می‌تواند منجر به نوآوری‌های سریع در صنعت خدمات مالی شود. این نوآوری‌ها می‌توانند گنجایش مالی را از طریق بهره‌وری با گسترش دسترسی‌های مقیاس‌پذیر، بهبود قیمت و کیفیت خدمات تقویت کنند. استفاده از فناوری در فرآیند وام‌دهی، قلب موفقیت حوزه فینتک است. توانایی بالای لندتک در کنار سایر اجزای زیست‌بوم علاوه بر پرکردن شکاف‌های موجود این حوزه، پتانسیل‌هایی را نیز در این زمینه ایجاد می‌کند. از آنجاییکه گسترش بانکی و همکاری بین ارائه‌دهندگان نرم‌افزارها و بخش‌های مختلف این زمینه در حال تحول است، انتظار می‌رود در آینده نزدیک این استارتاپ‌ها از جایگاه ویژه‌ای در دنیا برخوردار شوند. حل مسأله وام گرفتن از طریق لندتک به جای بانکداری سنتی می‌تواند به دلایل زیر موفقیت‌آمیز باشد:

-اخذ تصمیمات سریعتر و دقیق‌تر با استفاده از منابع داده‌های باز
-طراحی فرآیندها در جهت ساخت سفر مشتری مطابق انتظاراتش
-انعطاف‌پذیری شرایط
-استفاده از شرایط و نرخ بهره مناسب
-تعریف بازپرداخت مناسب مشتری
-پیشنهادات بیشتر برای مشتری در جهت وفادار ساختن وی

با ایده‌دادن و راه‌اندازی استارتاپ‌های لندتک به بسیاری از افرادی که با اهدافی چون، تأمین هزینه‌های بیماری خود یا اعضای خانواده، خرید تجهیزات کسب‌وکار، حضور در بازار سرمایه، کمک به اقوام و دوستان، خرید دارایی‌های سرمایه‌ای، حفظ ارزش پول، خرید کالا و جهیزیه در جست‌وجوی وام بوده و تعدادشان بسیار زیاد است، کمک بسیاری می‌شود و در واقع به دغدغه قشر عظیمی از کشور رسیدگی می‌شود.

ما تمام ساز‌وکارهای شروع بررسی این مسأله را در کتابچه راهنما و فرم اکتشاف در سایت آی‌فینک فراهم کرده‌ایم. موضوعاتی که آن‌ها را مسأله سرمایه‌پذیر می‌دانیم و به علاقمندان این حوزه کمک نموده تا بتوانند استارتاپ خود را راه‌اندازی کرده و با آن دنیا را تغییر دهند.

اطلاعات بیشتر اینجا

768 768 هم‌آوا

دیدگاهی بنویسید

    Stay Connected
    We appreciate your feedback.



    We offer you a panoply of cutting-edge options. Download Impeka