واحد پژوهش دیجیکالانکست با هدف ایجاد پایههای علمی محکم و نوآوری در زیستبوم کارآفرینی و ایجاد ارزشهای بنیادین، همراه و حامی دانشجویان، اساتید و علاقمندان است. حوزههای همکاری در این مجموعه، فناوریهای نوینی ازجمله هوش مصنوعی با کاربرد در تجارت الکترونیک، لجستیک و حملونقل و فضای ابری است به دلیل همراهی با گروه دیجیکالا به عنوان بزرگترین شرکت خرده فروشی آنلاین در خاورمیانه، بهرهمندی از دادهها، تجربیات و امکان تست و پیاده سازی نتایج را فراهم میکند تا پژوهشگران پروژههای تحقیقاتی خود را در جهت ایجاد تاثیر اقتصادی و اجتماعی و تجاریسازی سوق دهند.
با ایجاد پل ارتباطی بین دانشگاه و صنعت و شارژ علوم و فناوری نوین، امکان پیشرفت هر چه سریعتر شرکتهای فناور مهیا میشود و واحد پژوهش دیجیکالانکست با در نظر گرفتن افقهای تجاریسازی کوتاه مدت و بلند مدت در هر پروژه با دانشجویان مقاطع مختلف از کارشناسی تا پسادکتری همکاری میکند و سعی در ساخت مدل اقتصادی مبتنی بر تحقیقات کاربردی و ایجاد بستر مناسب برای انتقال فناوریهای نوآوارنه به صنعت دارد.
مدل همکاری با پژوهشگران بهصورت همکاری مشترک بوده و با حمایتهای غیرمالی و مالی همراه پژوهشگران است تا با اصول تفکر چابک پروژه در دوازده ماه نتایج اولیه گرفته شود و خروجی پروژه بصورت اختراع قابلیت ثبت داشته باشد.
در این واحد تا سال ۹۸ از بین ۱۲۵ پژوهشگر علاقمند، ۲۲ پژوهشگر متخصص در روند جذب پذیرفته شده و پژوهشگران پروژههای خود را جهت رفع نیاز و چالش شرکتهای فناور تبیین میکنند تا نتایج واقعی بدست آورند.همچنین با دهها دانشگاه در ارتباط بوده و با همکاری واحد ارتباط با صنعت در چهار دانشگاه مطرح کشور، رویداد پل نوآوری برگزار کرده و موضوعات مورد نیاز را به دانشجویان و اساتید ارائه داده است تا زنجیره ارزشمند ارتباط بین دانشگاه و صنعت بهصورت ملموس شکل یابد.
دیدگاهی بنویسید