بازدید مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان ایران

در ابتدای نشست افشین کلاهی رئیس مجمع ضمن قدردانی از امکان مهیا شده برای بازدید از هم آوا، گفت: هیأتی متشکل از اعضای مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان و تشکل‌های همکار و کمیسیون دانش‌بنیان اتاق بازرگانی ایران در این بازدید ما را همراهی می‌کنند و این فرصتی است که مطابق با رسالت اتاق بازرگانی تعاملات شکل بگیرد و ادبیات مشترک میان طرفین ایجاد شود. به‌خصوص برای کسانی که تلاش می کنند جایگزین نسل گذشته اقتصاد کشور شوند، فرصت بزرگی است.

رضا کلانتری نژاد مدیرعامل هم‌آوا در ادامه اکوسیستم نوآوری فناورانه در کشور را تشریح کرد و گفت: وقتی فرآیند نوآوری فناورانه را بررسی می‌کنیم، این فرآیند از طبیعت شروع می‌شود گروهی از پژوهشگران دانشگاهی در این گروه فعال هستند به‌صورت فردی کار می‌کنند و تفکر انتزاعی قوی دارند و نتیجه فعالیت آن‌ها به تولید علم منجر می‌شود که فاقد مالکیت است. سپس دسته دوم هستند که باانگیزه برآورده کردن نیازها فعالیت می‌کنند این گروه از توانایی علمی برای تولید طرح و فناوری استفاده می‌کنند. این‌ها مخترعین هستند. این دو گروه نگاه تجاری ندارند.

وی ادامه داد: سومین بخش فرآیند نوآوری جایی است که Patent  شکل می‌گیرد و اهمیت پیدا می‌کند. ویژگی که قابلیت فروش دارد. ما بیشتر با این بخش آشنا هستیم یعنی ادغام کردن تکنولوژی‌ها در یک محصول، انجام کار تیمی، قراردادهای حقوقی، ایجاد فضای تجاری با این معنی که با توجه به نیاز مشتری پروژه‌ای طبق یک زمان‌بندی مشخص تعریف شود و غیره.

کلانتری‌نژاد افزود: در ادامه چرخه آن دسته از محصول و خدماتی وجود دارند که می‌توانند بازار بزرگی جلب کنند، مطلوبیت اقتصادی پیداکرده و در نهایت به نوآوری تبدیل می‌شوند.

1536 1098 هم‌آوا

دیدگاهی بنویسید

    Stay Connected
    We appreciate your feedback.



    We offer you a panoply of cutting-edge options. Download Impeka