برنامه شکلدهی هم‌ آوا و مرکز نوآوری و فناوری استارتاپ استودیوی عقیق

برنامه شکلدهی دیگری با همکاری کارخانه نوآوری هم‌ آوا و مرکز نوآوری و فناوری استارتاپ استودیوی عقیق در راه است. دوره شکلدهی در واقع ابتدایی‌ترین دوره رشد یک استارتاپ است؛ آن هنگام که فرد در حال تشکیل گروه است برای مسأله‌ای که قصد حل آن را دارد.
کارخانه نوآوری هم‌ آوا بر اساس نظام نوآوری خود این دوره را طراحی و در پروژه‌هایی چون مرکز نوآوری آی‌فینک شرکت خدمات انفورماتیک، تیکاف پارک فناوری پردیس، مرکز نوآوری کارینو و چندین دوره داخلی آن را پیاده‌سازی کرده است.
در حال حاضر برنامه شکلدهی در پروژه‌های مرکز نوآوری سیناوا، آفرینش – هم‌ آوا و مرکز نوآوری و فناوری استارتاپ استودیوی عقیق در حال شروع است. هم‌اکنون پروژه عقیق نیز راهی برای ورود شما به این برنامه می‌باشد که می‌توانید از طریق این لینک ثبت‌نام خود را انجام دهید.


ثبت نام در برنامه شکلدهی هم آوا – عقیق

شروع برنامه

شروع این دوره پس از اتمام ثبت‌نام و غربالگری تیم‌ها در ابتدای آبان ماه خواهدبود.

سرفصل‌های برنامه

این برنامه به ۸ بخش تقسیم شده است. برنامه شکلدهی در واقع از ایده‌پردازی شروع نمی‌شود و به مراحلی قبل‌تر از آن مانند ذهنیت استارتاپی، اکتشاف، جست‌وجوی معنا، مصاحبه و … می‌پردازد.

برنامه بدین صورت است که هر بخش یک عنوان کلی دارد. درک استارتاپ، تدقیق نیاز و مسأله به همراه تیم‌سازی، اعتبارسنجی، تست اولیه، پایدارسازی، بازاریابی، امور مالی و جذب سرمایه و در نهایت آمادگی برای رشد عناوین این بخش­ها می‌باشند. البته بر اساس عملکرد و آمادگی تیم‌ها برخی بخش­ها طولانی­تر و بخشی کوتاه­تر می­باشند.

تیم‌ها طی ۱۲ هفته در رویدادهایی برای هر موضوع آموزش دیده و سپس برای آن به انجام تمرین می­پردازند. بدیهی است در حسن انجام تمرینات چالش­هایی ایجاد خواهد شد که در پی آن جلسه پرسش‌وپاسخی برگزار شده و تیم‌ها با کمک مربی به حل چالش‌های خود پرداخته و به انجام تمارین برمی­گردند. این تمرین­ها به گونه­ای تعبیه شده‌اند که انجام هر کدام در واقع پیشرفتی در مراحل انجام کسب‌وکار محسوب می‌شود.

علاوه بر این متناسب با هر بخش، تیم­ها کتاب­های الکترونیکی نیز دریافت می‌کنند.

همچنین دورهمی‌های انتقال تجربه فنی و کسب‌وکاری نیز در این برنامه وجود دارد تا تیم‌ها بتوانند از تجربیات افراد موفق و بزرگ اکوسیستم نیز بهره‌مند شوند.

مجموع تمامی این برنامه حدود ۱۰۰ ساعت می‌شود.

پایان دوره

در پایان، تمامی آموزش‌ها و تمرین‌های ارائه به سرمایه‌گذار انجام شده، چالش‌ها حل شده و تیم‌ها آماده ارائه استارتاپ خود می‌باشند. در این روز هم‌بنیانگذاران به محل کارخانه نوآوری آزادی در تهران جمع می شوند، ارائه خود را انجام داده و از برخی سوله‌های کارخانه شامل علی‌بابا، دیجی‌کالا نکست، هفت‌وهشت و … بازدید می‌کنند (انجام حضوری دمودی که اصطلاحا به آن نوآوردروز گفته می‌شود، بستگی به وضعیت بیماری کرونا در کشور دارد).

در صورت موفقیت برای شرکت کنندگان مستقر در قم و شهرهای اطراف، استقرار در مرکز نوآوری و فناوری عقیق نیز در نظر گرفته شده است.

علاوه بر این در صورت درخواست تیم‌ها، مدرکی دال بر شرکت در این برنامه نیز برای تمامی افراد تیم صادر می‌گردد.

مزیت‌های مهم دوره

این دوره صددرصد آنلاین بوده و از طریق پلتفرم کاملی که در اختیار تیم قرار می‌گیرد به ارائه سرویس پرداخته و وجود دسترسی از هرکجای کشور را به منابع و شبکه اکوسیستم میسر است.

دوره شکلدهی آنلاین دارای تیم فنی قوی است که محصولی را برای تمام پروسه‌های مربوط به آن راه‌اندازی کرده‌اند. در این پلتفرم تیم‌ها برنامه هفتگی خود را دریافت کرده، آموزش دیده، تمارین خود را از همان طریق ارسال کرده و با مدیر برنامه و مربیان خود ارتباط برقرار می‌کنند.

هر تیم در ابتدا نقشه راه خود را دریافت می‌کند. همپنین در حساب کاربری‌اش کوله پشتی دارد که تمام آذوقه دوره خود را در آن جمع‌آوری کرده و در این راه از آن‌ها استفاده می‌کند تا در نهایت به قله برسد.

هزینه

هزینه این برنامه ۷ میلیون تومان است که تیم/ فرد می‌تواند به دو صورت عمل کند.

شخصی (بوت‌استرپ): در این نوع، تیم با سرمایه شخصی خود این مبلغ را می‌پردازد.
تأمین مالی جمعی (کرادفاندینگ): این نوع پرداخت در واقع تمرینی برای بازاریابی و همچنین جذب سرمایه می‌باشد؛ اما در این مرحله تیم فعالیت خود را برای خانواده، دوستان، نزدیکان و افراد ریسک‌طلب ارائه می‌دهد. برای استفاده از آن، تیم اعلام کرده و مستنداتی را از خود برای پلتفرم نوآوری هم‌آوا ارسال می‌‍نماید. سپس با آموزشی که در برنامه دریافت می‌کند به تأمین مالی جمعی خود می‌پردازد. در این بخش در واقع با حمایت و سرمایه‌گذاری دیگران به پرداخت هزینه خود می‌پردازد.
البته حالت سوم پرداخت هم می‌تواند در ترکیبی از این دو قرار بگیرد.

ثبت نام در برنامه شکلدهی هم آوا – عقیق

نحوه شرکت در برنامه
  1. ابتدا درخواست خود را برای پلتفرم نوآوری هم‌آوا از طریق لینک ثبت‌نام ارسال می‌کنید.
  2.  پس از آن بررسی‌های لازم انجام شده و نتیجه آن به شما اطلاع داده می‌شود.
  3. در صورت پذیرش، به بخش سرآغاز برنامه راه پیدا می‌کنید که این بخش رایگان خواهدبود.
  4. آموزش‌های بخش سرآغاز، چرایی، چگونگی انجام تأمین مالی جمعی را در طول یک هفته دریافت می‌کنید.
  5.  سپس در صورت تمایل به ادامه هزینه خود را پرداخت کرده یا کمپین تأمین مالی جمعی خود را تشکیل داده و به تبلیغ آن می-پردازید.
  6.  ما در بخش تبلیغات کمپین در کنار شما خواهیم بود.
  7.  پس از دو هفته اگر کمپین شما موفق شد، می‌توانید به برنامه راه پیدا کنید (موفقیت کمپین به معنای جمع‌آوری مبلغ ۷ میلیون تومان خواهدبود).
  8. اگر بیش از این مبلغ را در کمپین خود جمع‌آوری کردید، مازاد آن به خود شما پرداخت خواهدشد.
مخاطبان
  • افرادی که به مباحث نوآوری، استارتاپی و کسب‌وکارهای جدید علاقه دارند.
  • افرادی که می‌خواهند کسب‌وکار و یا استارتاپ خود راه‌اندازی کنند.
  • افرادی که ایده دارند، تیم خود را ساخته و یا در حال ساخت آن می‌باشند.
  • تیمی که در مراحل اولیه کار خود بوده و یا دچار چالش‌هایی شده‌است.
  • افراد و یا تیم‌هایی که دسترسی به منتورها و مربیان استارتاپی ندارند.
  • افراد و یا تیم‌هایی که در نقاط مختلف کشور دسترسی به شتابدهنده‌ها ندارند.

 جهت ثبت‌نام در برنامه شکلدهی هم آوا – عقیق کلیک نمایید.

به‌قلم: زهره لورک

400 225 زهره لورک

دیدگاهی بنویسید

    Stay Connected
    We appreciate your feedback.



    We offer you a panoply of cutting-edge options. Download Impeka