دوباره فکر کن نوشته جیسون فراید کتابی است موجز و مفید، دارای مطالب کاربردی برای کسبوکارهای نوپا و کوچک که با ادبیاتی جسورانه و جملاتی صریح به تمامی جنبههای کسبوکار از ایده و آغاز کار تا استخدام و رهبری کارکنان میپردازد.
در این کتاب از حرفهای کلیشهای و انگیزش بیهوده خبری نیست و آنچه که میتوان از آن آموخت همان جمله «دوباره فکر کن» است. دوباره فکر کن بسیاری از باورهای کلیدی ما، از طراحی محصول تا بازاریابی و استخدام نیروها را تغییر میدهد و علاوه بر تاکید زیاد روی کوچک نگهداشتن کسبوکار، توصیه میکند تا شرکتهای نوپا هرگز خودشان را با شرکتهای بزرگ مقایسه نکنند. این کتاب در ۱۲ فصل با عناوین: شروع، دور ریختنیها، رفتن، پیشرفت، بهرهوری، رقبا، تکامل، تبلیغات، استخدام، کنترل آسیب، فرهنگ و نتیجهگیری تدوین شده است. با آموزههای این کتاب یاد میگیریم چگونه کارآمدتر بوده و بدون پذیرفتن ریسکهای بالا و ایدههای غیر منعطف، خود را در جریان رشد کار قرار دهیم. همچنین به مسایلی که درباره کسبوکار پذیرفتهایم دوباره فکر کنیم و آنها را به چالش بکشیم. به گفته فرید آنچه شما واقعا باید انجام دهید اینست که حرف زدن را متوقف کرده و شروع به کار کنید. وقت آن رسیده که در مورد کارتان دوباره فکر کنید. پس شروع کنید!
دیدگاهی بنویسید