به همت هم آوا کتاب استارتاپ سازمانی منتشر شد

سرعت تغییرات فناورانه در دنیا، موجب تبدیل نوآوری فناورانه به عامل مهم و اثرگذار در موفقیت یا شکست کسب و کارها شده است. از یک طرف، شاهد ظهور بازیگران نوپای فناورمحور هستیم که با رسیدن به یک مدل کسب و کار مقیاس پذیر، بازار شرکت های جا افتاده را برهم می زنند و از طرف دیگر، شرکت های بزرگ و موفقی را می بینیم که برای بقا و رشد پایدار، به دنبال سازوکارهای معتبر نوآوری هستند. اما این سازوکار، در یک شرکت بزرگ، مشابه یک استارتاپ نیست و نباید هم باشد! پس راه حل چیست؟!

نوآوری باز، رویکردی جدید و موثر به نوآوری سازمانی است که سازمان را به عنوان یک سیستم باز به سمت استفاده هدفمند از جریان های درونی و بیرونی دانشی، سوق می دهد و نکته‌ی کلیدی در اینجا، برقراری تعادل میان بهره برداری اقتصادی  و اکتشاف نوآوری است. معمولا اولین انگیزه شرکت های بزرگ برای بکارگیری نوآوری باز، ناشی از سرخوردگی آن ها در بهره برداری از خروجی های نوآورانه مورد انتظار از روش های سنتی نوآوری (مانند واحدهای تحقیق و توسعه) است. در ایران نیز شاهد یک اقبال فراوان به رویکردها و مدل‌های گوناگون نوآوری باز هستیم که به شکل‌هایی همچون برگزاری رویدادهای کارآفرینی، راه اندازی مراکز و برنامه های شتابدهی، سرمایه گذاری بر روی استارتاپ ها، و یا ادغام و اکتساب آن ها بروز کرده است.

پیاده سازی نوآوری باز، با چالش‌های مدیریتی، مالکیت فکری و مشکلات رقابتی فراوانی روبرو است که با توسعه قابلیت‌های خاص درون سازمانی، می‌توان تهدیدها را تبدیل به فرصت  نمود و ارزش، ایجاد کرد. بنابراین، داشتن  انگیزه، کافی نیست؛ بلکه سازمان های بزرگ، باید توانایی “مدیریت نوآوری باز” را داشته باشند؛ در غیر این صورت، تلاش هایی از این دست، اغلب بدون نتیجه و با هدر رفت سرمایه و منابع، از جمله ضربه خوردن به برند شرکت، همراه خواهد شد.

برای آن دسته از سازمان‌هایی که می دانند هر چه زودتر، باید از رویکرد و روش های نوآوری باز استفاده کنند، قدم اول این است که ماهیت زیست بوم نوآوری را درک کرده و نگاهی راهبردی به مدیریت نوآوری داشته  باشند. ما، در کارخانه نوآوری هم آوا، با تکیه بر دانش انباشته و تجربه عملی در پیاده سازی مدل های گوناگون نوآوری باز، در تلاش هستیم تا شرکت های بزرگ و سازمان های کشور را با پتانسیل عظیم نوآوری باز و به ویژه، تعامل سازمان ها و استارتاپ ها (Corporate Startup Engagement) آشنا نماییم. در همین راستا، همت به ترجمه و حمایت از انتشار کتاب “استارتاپ سازمانی” در اسفندماه ۱۳۹۸ گماشته ایم. در این کتاب، با اصول ایجاد زیست بوم نوآوری آشنا می شوید و سازوکارهایی را برای پاسخ مناسب به پارادوکس نوآوری، به دست می آورید. این کتاب، راهنمای مفیدی برای مدیرانی است که می خواهند روش های نوین استارتاپی مانند استارتاپ ناب، طراحی مدل کسب و کار، توسعه مشتری و تفکر طراحی را به کار ببرند.

.

.
.

علاقمندان برای تهیه این کتاب می‌توانند به انتشارات طرح نقد به نشانی میدان انقلاب، خیابان کارگر جنوبی، روبروی پاساژ مهستان، پلاک ۱۲۵۱، ساختمان انتشارات دیباگران، زنگ چهارم انتشارات طرح نقد مراجعه و یا با شماره‌های ۰۲۱۶۶۹۷۴۶۳۵ و ۰۲۱۶۶۴۸۳۷۶۳ تماس حاصل نمایند.

1504 973 سهیل عباسی

دیدگاهی بنویسید

    Stay Connected
    We appreciate your feedback.



    We offer you a panoply of cutting-edge options. Download Impeka