سرمایه‌گذاری دیجی‌کالانکست در هوش مصنوعی

دیجی‌کالانکست بازوی نوآوری و سرمایه‌گذاری دیجی‌کالا، با هدف اتصال یکی از بزرگترین فروشگاه‌های آنلاین کشور به استارتاپ‌های برتر و با مشارکت هم آوا شکل گرفته است. تمرکز سرمایه‌گذاری دیجی‌کالانکست در حوزه هوش‌ مصنوعی و در کاربردهای آن در تجارت الکترونیک، رایانش ابری، لاجستیک و اینترنت اشیا می‌باشد.
در حال حاضر پس از گذشت تقریبا یکسال از شروع فعالیت، دیجی‌کالانکست میزبان دو کمپ استارتاپی تابستانی و زمستانی هوش مصنوعی و همچنین چالش‌هایی مانند چالش فینتک و جمع‌سپاری به همراه شرکت‌های گروه دیجی‌کالا بوده است.
در شروع هر دوره از کمپ‌های هوش مصنوعی متخصصان این حوزه می‌توانند با مراجعه به وبسایت دیجی‌کالانکست در این برنامه ثبت‌نام کنند و پس از بررسی رزومه‌های دریافتی توسط کارشناسان دیجی‌کالانکست وارد کمپ هوش مصنوعی شوند.
در ابتدای ورود به کمپ هوش مصنوعی، شرکت‌کنندگان در یک دوره دو هفته‌ای توسط مربی‌های مجرب تیم‌سازی از آموزش‌های لازم جهت ساختن یک تیم بهره‌مند خواهند شد. در این برنامه موضوعات و چالش‌های موجود در صنعت و بازار برای شرکت‌کنندگان ارائه خواهد شد و تیم‌ها می‌توانند بر روی این موضوعات کار کنند. در این مسیر بر اساس نیاز هر تیم، داده‌های لازم توسط تیم دیجی‌کالانکست تهیه می‌شود و امکاناتی نظیر زیرساخت ابری و فضای کاری اشتراکی در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.
در این مسیر، تیم‌ها همانند یک شرکت مستقل بوده و دیجی‌کالانکست در مسیر رشد آن‌ها همراه‌شان خواهد بود و حمایت‌های خود را در قالب سرمایه‌گذاری به آن‌ها ارایه خواهد کرد. تاکنون ده تیم با محوریت هوش مصنوعی در دیجی‌کالانکست تشکیل شده است که چهار تیم موفق به جذب سرمایه از دیجی‌کالانکست شده‌اند.
واحد سرمایه‌گذاری دیجی‌کالانکست، در کنار برنامه‌های استارتاپی، در استارتاپ‌هایی که محصولی بر پایه هوش مصنوعی دارند اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کند. تا کنون یک استارتاپ موفق به جذب سرمایه شده است.
با توجه به اهمیت ارتباط با دانشگاه‌ها، واحد پژوهش دیجی‌کالانکست با همکاری نزدیک محققان دانشگاهی سعی در ایجاد ارتباط مستقیم میان گروه دیجی‌کالا و دانشگاه را دارد. پروژه‌های موفق در واحد پژوهش با حمایت دیجی‌کالانکست می‌توانند به مرحله تجاری‌سازی رسیده و وارد بازار شوند.

1464 341 هم‌آوا

دیدگاهی بنویسید

    Stay Connected
    We appreciate your feedback.



    We offer you a panoply of cutting-edge options. Download Impeka